Παγκόσμια Ημέρα Ποδηλάτου:Το ποδήλατο είναι ο μεγάλος νικητής μετά την άρση του lockdawn στην Ευρώπη
Οι Ευρωπαίοι προτιμούν το ποδήλατο απ' ότι τα Μέσα μαζικής μεταφοράς μετά τον κορονοϊό.
Μετά την άρση του lockdawn, οι Ευρωπαίοι στρέφονται προς τα ποδήλατα σε μια προσπάθεια να αποφύγουν την πολυσύχναστη δημόσια συγκοινωνία κατά τη διάρκεια της πανδημίας του κορονοϊού. Τα καταστήματα με είδη ποδηλασίας έχουν τριπλασιάσει τις πωλήσεις τους σε όλη την Ευρώπη.
Η γαλλική κυβέρνηση παρέχει 50 ευρώ στους πολίτες για να φτιάξουν τα ποδήλατά τους σε μια προσπάθεια να προωθήσουν την ποδηλασία μέσω των δημόσιων συγκοινωνιών. Τα καταστήματα επισκευής ποδηλάτων όπως είναι αναμενόμενο δεν μπορούν να ανταποκριθούν στη ζήτηση. «Κανονικά έχουμε καθυστέρηση 48 ωρών για οποιαδήποτε επισκευή ποδηλάτων», δήλωσε ο Tanguy Julien-Lafferière, ένας από τους ιδιοκτήτες του Baroudeur Cycles στη Λυών. «Τώρα επισκευάζουμε 15 ποδήλατα την ημέρα, 7 ημέρες την εβδομάδα για τον επόμενο ενάμιση μήνα». Οι πωλήσεις ποδηλάτων του καταστήματος έχουν επίσης αυξηθεί. «Πριν από το COVID-19, το κατάστημα πουλούσε περίπου 5 ποδήλατα την εβδομάδα. Τώρα είναι περίπου 15 την εβδομάδα. Οι άνθρωποι δεν θέλουν να πάρουν τα μέσα μαζικής μεταφοράς και συνειδητοποιούν ότι είναι απολύτως εφικτό στη Λυών να κάνουν ποδήλατο», δήλωσε ο Julien-Lafferière.
Πόλεις σε ολόκληρη την Ευρώπη εργάζονται για να ενθαρρύνουν το ποδήλατο σε μια προσπάθεια να αποφευχθεί η αυξημένη κυκλοφορία στους δρόμους, καθώς οι άνθρωποι αποφεύγουν τα πολυσύχναστα μετρό και τα λεωφορεία. «Δεδομένης της επιθυμίας για σωματική άσκηση μετά από οκτώ εβδομάδες καραντίνας, είμαι βέβαιος ότι το ποδήλατο θα βγει ο μεγάλος νικητής», δήλωσε ο Olivier Schneider, πρόεδρος της Γαλλικής Ομοσπονδίας Χρηστών Ποδηλάτων, που συνεργάστηκε με την κυβέρνηση για να συγκεντρωθούν χρήματα για επισκευές ποδηλάτων.
Στο Παρίσι, η δήμαρχος Anne Hidalgo δήλωσε ότι η πόλη θα προσθέσει 50 χιλιόμετρα ποδηλατόδρομων μέχρι το καλοκαίρι, οι περισσότεροι από τους οποίους θα ακολουθήσουν τις πιο πολυσύχναστες διαδρομές του μετρό. Υπάρχουν ήδη 1.000 χιλιόμετρα ποδηλατοδρόμων στη γαλλική πρωτεύουσα.
Το Λονδίνο προωθεί την ποδηλασία ως μέρος του σχεδίου μεταφοράς μετά το lockdawn. Τα καταστήματα στο Λονδίνο έχουν σημειώσει την ίδια αύξηση στις πωλήσεις και τις επισκευές. Τα σχέδια μεταφοράς μετά την άρση της καραντίνας στο Λονδίνο περιλαμβάνουν τη δημιουργία προσωρινών λωρίδων ποδηλασίας και τη μείωση των ορίων ταχύτητας των αυτοκινήτων κοντά στις λωρίδες. Η πόλη προσθέτει 30 χιλιόμετρα μόνιμων ποδηλατικών λωρίδων στα 160 χιλιόμετρα των υπαρχόντων λωρίδων.
Υπάρχει επίσης και μια ορατή αύξηση της χρήσης ποδηλάτων στους δρόμους των Βρυξελλών, λέει ο Jean-Philippe Beckers, ο οποίος διευθύνει καταστήματα επισκευής ποδηλάτων στην πρωτεύουσα της ΕΕ. «Τώρα πρέπει να "δίνετε προσοχή" όταν φτάσετε σε μια διασταύρωση γιατί υπάρχουν περισσότεροι ποδηλάτες στο δρόμο», λέει ο Beckers. Στις Βρυξέλλες, παρατηρήθηκε αύξηση της χρήσης του προγράμματος Villo! (πρόκειται για ένα πρόγραμμα ενοικίασης ποδηλάτων μέσα στην πόλη) κατά 15% σε σύγκριση με πριν από την καραντίνα. Το πρόγραμμα Vélib στο Παρίσι, εν τω μεταξύ, κατέγραψε και αυτό αύξηση. Στη Λυών, το πρόγραμμα ενοικίασης ποδηλάτων Vélo'v, το οποίο σημείωσε μείωση χρήσης κατά 85% στην εποχή της καραντίνας, είναι τώρα σχεδόν πίσω στον ίδιο αριθμό χρηστών που είχε πριν από τον Μάρτιο.
Ωστόσο, παρά την τρέλα για ποδηλασία που έχει καταλάβει ορισμένες ευρωπαϊκές πόλεις, υπάρχει ανησυχία ότι η χαλάρωση του κλειδώματος θα φέρει πολλά περισσότερα αυτοκίνητα σε ήδη πολυσύχναστους δρόμους της πόλης. Οι θάνατοι λόγω τροχαίων ατυχημάτων μειώθηκαν κατά 50% στη Γαλλία κατά τη διάρκεια του Απριλίου, αλλά καθώς πολλοί άνθρωποι επέστρεψαν στη δουλειά από τις 11 Μαΐου, μένει να δούμε αν έχει σημειωθεί αύξηση της κυκλοφορίας τον περασμένο μήνα.
Το Υπουργείο Μεταφορών του Ηνωμένου Βασιλείου αναφέρει ότι ενθαρρύνει το περπάτημα και την ποδηλασία σε μια προσπάθεια «μείωσης της πίεσης στο δημόσιο σύστημα μεταφορών και στο οδικό δίκτυο».