H Maria Grazia Chiuri ακόμη και στην καραντίνα φορούσε haute couture δημιουργίες
Πώς πέρασε η διάσημη σχεδιάστρια του οίκου Dior το διάστημα του lockdown όπου βρισκόταν στο σπίτι της στη Ρώμη.
Εν μέσω εβδομάδας μόδας και λιγο πριν ο οίκος Dior παρουσιάσει τη νέα συλλογή του για τη σεζόν Άνοιξη/Καλοκαίρι 2021, η καλλιτεχνική διευθύντρια του οίκου Maria Grazia Chiuri μίλησε στη βρετανική Vogue για τις ημέρες που πέρασε κλεισμένη στο σπίτι της, εν μέσω lockdown. Σε πρόσφατη συνέντευξή της η Chiuri αποκάλυψε τις στιγμές εκείνες που απόλαυσε, μη μπορώντας να εργαστεί κάτω από φυσιολογικές συνθήκες, έχοντας στο πλευρό της την κόρη της.
Η σχεδιάστρια θυμάται πως ένα βράδυ κατά τη διάρκεια της καραντίνας, μαζί με την κόρη της Rachele Regini, άνοιξαν την ντουλάπα της και δοκίμασαν όλα τα ρούχα υψηλής ραπτικής που είχε μέσα. Ντυμένες με τα πιο ακριβά φορέματα οι δυο τους (μαζί με την κολλητή φίλη της κόρης της) χόρευαν και τραγουδούσαν μέσα στο διαμέρισμά της στη Ρώμη, μέχρι το πρωί. «Τα κορίτσια ντύνονταν με τα ρούχα μου κάθε μέρα», λέει η σχεδιάστρια του Christian Dior.
«Ήταν μια μεγάλη υπενθύμιση για μένα ότι οι άνθρωποι αντιδρούν διαφορετικά». Ήταν μια ενθαρρυντική στιγμή για την Chiuri, η οποία είναι πολύ ευαισθητοποιημένη με τον αντίκτυπο που έχει η κρίση στους ρόλους των φύλων. «Οι γυναίκες με τις οποίες μίλησα ήταν εξαντλημένες», λέει. Σε ερώτηση για το αν η εργασία από το σπίτι είναι «γλυκιά» η ίδια απάντησε: «Με τίποτα. Οι γυναίκες πέρασαν τα πρωινά μπροστά στον υπολογιστή και τα απογεύματα βοηθώντας τα παιδιά τους να κάνουν τα μαθήματα του σχολείου. Έπρεπε επίσης να μαγειρέψουν και να καθαρίσουν».
Όταν ξέσπασε η πανδημία, η Chiuri βρισκόταν στην Απουλία σχεδιάζοντας την cruise συλλογή του Dior που σύντομα έμελλε να αναβληθεί. Όμως, έχοντας κινητοποιήσει τεχνίτες από όλη την περιοχή για να ασχοληθούν με την collection της, ένιωσε την ευθύνη να δει αυτές τις συνεργασίες με άλλο μάτι. «Στην Ιταλία, η οικονομική καταστροφή ήταν αμέσως ξεκάθαρη. Η Ιταλία είναι τουρισμός και μόδα μαζί», σημειώνει, έχοντας επίγνωση της επίδρασης που είχε η κρίση του κορονοϊού σε επαγγελματικό επίπεδο, σημειώνοντας ένα ντόμινο ανεργίας σε μια προοδευτική κοινωνία. «Τι έπρεπε να κάνω; Να καθίσω στο διαμέρισμά μου, να κλάψω και να δω μια ταινία; Όχι βέβαια. Σε τέτοιες δύσκολες στιγμές πρέπει όλοι μας να κάνουμε κάτι».
Στα τέλη Μαΐου, αφού εργάστηκε για εβδομάδες μέσω τηλεδιασκέψεων με την ομάδα της, η Chiuri επέστρεψε στο ατελιέ της στο Παρίσι, αποφασισμένη να ξεκινήσει με γοργούς ρυθμούς να δημιουργεί. «Ο Dior απασχολεί 7.000 άτομα, οπότε νιώθεις ότι πρέπει να κάνεις κάτι», είπε.
«Δημιουργούμε βιώσιμες συλλογές, κάτι που μπορεί να λειτουργήσει για μια μεγάλη μάρκα όπως είναι ο Dior», εξηγεί, αναφερόμενος στα περιβαλλοντικά μέτρα που πήρε ο γαλλικός οίκος. Αλλά για την Chiuri, η οποία δημιουργεί περίπου 6 συλλογές ετησίως, η επιβράδυνση δεν είναι επιλογή. «Ένας σχεδιαστής που εργάζεται για έναν οίκο όπως ο Dior δεν μπορεί να είναι πολύτιμος», σημειώνει. «Όταν ο Christian Dior δημιούργησε αυτό το εμπορικό σήμα, ξεκίνησε εκ νέου μια βιομηχανία στη Γαλλία που καταστράφηκε μετά τον πόλεμο. Ήταν σημαντικός άνθρωπος όχι μόνο για το δημιουργικό του ταλέντο αλλά και επειδή έδινε δουλειά σε ανθρώπους που είχαν χάσει τότε τα πάντα», απαντά με έντονο συναισθηματισμό η Chiuri. «Δεν μπορούμε να μένουμε λοιπόν μόνο στο παρελθόν. Πρέπει να σκεφτόμαστε και να πράττουμε στο τώρα».