Άντα Ηλιοπούλου: «Δεν υπάρχουν παραμύθια. Υπάρχουν μόνο άνθρωποι που πίστεψαν στα όνειρά τους!»
Η Άντα Ηλιοπούλου, η γυναίκα που έχει καταφέρει να βρίσκεται στο Παρίσι και να μεγαλουργεί στο χώρο της μόδας, μιλά στη Νατάσσα Σιδηροκαστρίτου για το όραμά της, τα events που διοργανώνει στις Εβδομάδες Μόδας του Παρισιού, τη συνεργασία της με τους μεγαλύτερους σχεδιαστές μόδας σε Ελλάδα και εξωτερικό καθώς επίσης και για την προσπάθειά της να φέρει την ελληνική μόδα στο παγκόσμιο βάθρο που της αξίζει.
Η ζωή της μοιάζει με παραμύθι. Ένα παραμύθι που όμως μέσα του κρύβει δυσκολίες, μαγεία, ίντριγκες, χαρά, περηφάνια, δάκρυα και πολλές αμέτρητες χαρές! Η Άντα Ηλιοπούλου είναι μια γυναίκα που πιστεύει στα όνειρα, όχι όμως στα παραμύθια. Προέρχεται από τον χώρο της δημοσιογραφίας καθώς για πολλά χρόνια διατέλεσε Διευθύντρια Life Style Εκδόσεων, των μεγαλύτερων Δημοσιογραφικών Ομίλων της Ελλάδας. Τα τελευταία χρόνια μοιράζει τον χρόνο της μεταξύ Αθήνας και Παρισιού καθώς η εξειδίκευσή της στο χώρο της μόδας την έφερε δίπλα στα μεγαλύτερα ονόματα της Υψηλής Ραπτικής και συνεργάζεται μαζί τους στα μεγαλύτερα fashion shows του πλανήτη! Αυτό που κάνει ξεχωριστή όμως την Άντα είναι το σημαντικό έργο που επιτελεί για την προώθηση του ελληνικού πολιτισμού και της ελληνικής τέχνης στο εξωτερικό και μάλιστα αφιλοκερδώς. Είναι η γυναίκα που έκανε πολλούς σχεδιαστές μόδας να στρέψουν το βλέμμα τους στην Ελλάδα, να εμπνευστούν και να δημιουργήσουν για τη χώρα μας, προωθώντας την ιστορία και τη μαγεία της στα πέρατα του κόσμου. Η Άντα γνωρίζει πολύ καλά πώς μπορεί να κάνει τα όνειρά της πραγματικότητα. Γιατί όπως έχει πει και η Αμερικανίδα δημοσιογράφος Βelva Davis, τη στιγμή που παρέλαβε το 8ο Emmy βραβείο της: «Μη φοβάσαι την απόσταση ανάμεσα στα όνειρά σου και την πραγματικότητα. Αν μπορείς να το ονειρευτείς, μπορείς και να το κάνεις». Και η Άντα τα κατάφερε!
Μετά από πολύχρονη θητεία στα media και με εξειδίκευση στη μόδα σε βρίσκουμε στο εξωτερικό να μεγαλουργείς. Ήταν δύσκολος αυτός ο δρόμος;
Η δυσκολία δεν είναι εμπόδιο. Είναι απλά νοοτροπία. Όλα γίνονται αν θες. Δύσκολα πιθανώς φαίνονται όλα ,ειδικά όταν ακόμη δεν τα έχεις κάνει. Η δύναμη κάποιου, όμως, δεν μετριέται με το αποτύπωμα που άφησαν οι δυσκολίες που αντιμετώπισε στη ζωή του αλλά με την άρνησή του να επιτρέψει σε αυτές τις δυσκολίες να τον καθορίσουν .Δεν με καθορίζουν οι δυσκολίες! Με καθορίζει το πάθος μου να δημιουργώ και η επιθυμία μου να είμαι η καλύτερη σε αυτά που κάνω! Κάνω τα πράγματα για τον εαυτό μου κατ’ αρχήν.
Είναι αλήθεια πως έζησα μια πολυτάραχη ζωή. Στην πραγματικότητα έφτασα στο Παρίσι πλήρως απογοητευμένη από όλα. Είχα χάσει την δουλειά μου μετά από μια πολύ επιτυχημένη καριέρα διευθυντικών θέσεων σε γνωστά περιοδικά και είχα χωρίσει από τον πρώτο μου γάμο ξαφνικά. Αλλά είχα στα χέρια μου μία πρόσκληση για το πάρτι του Πάολο Κοέλο στο Παρίσι. Ο Κοέλο μου άλλαξε την ζωή και με οδήγησε στο να δω τα πράγματα πιο καθαρά! «Καταστροφές» δεν υπάρχουν όταν είσαι υγιής και προσπαθείς να δημιουργήσεις κάτι νέο. Αλλά τότε δεν το ξέρεις. Το μαθαίνεις πολύ μετά όταν συνειδητοποιείς πως αυτά συμβαίνουν. Όλα διορθώνονται. Είναι μέσα στο κεφάλι μας και οφείλουμε να τα διαχειριστούμε.
Έτσι δέχτηκα την αξία της λογικής και της στροφής ζωής μέσω μιας ενδεχόμενης «καταστροφής»
Δηλαδή; Ποιος ήταν αυτός ο στόχος;
Να ζήσω μια νέα ζωή! Πολλοί νομίζουν πως τα βρήκα όλα έτοιμα σε αυτή την ζωή. Άλλοι μου ‘λεγαν «είχες χρήματα». Επειδή προέρχομαι από μια ευκατάστατη οικογένεια, αυτό δεν συνεπάγεται πως έχω χρήματα προσωπικά. Δεν είχα. Και δεν πήρα από την οικογένεια μου. Είμαι πολύ περήφανος άνθρωπος .Δεν θέλω να χρωστάω σε κανέναν και τα λάθη μου τα πληρώνω μόνη μου. Για να πούμε την αλήθεια, πέρασα δύσκολα. Κοιμόμουν στον καναπέ μιας φίλης πάνω από ενάμιση χρόνο. Αλλά από παιδί έχω λογική αθλητή. Δεν καταλαβαίνω τίποτα μπροστά στο να γίνει αυτό που πρέπει. Έγινε.
Μια μέρα είδα το βίντεο του George Michael «Too funky» και ξαφνικά διαπίστωσα πως καθόμουν δίπλα στην εμπνεύστρια! Ήταν η μητέρα της φίλης μου, η Ζουλέικα , το γνωστό τοπ μόντελ του Αλαϊα, του Μοντανά, των Pierre & Gillès , του Τιερί Μιγκλέρ που ήταν η μέντορας του και Μούσα του για χρόνια. Μαζί έκαναν το βίντεο του George Michael με όλα τα τοπ μόντελ της εποχής. Ζούσα με ένα θρύλο. Μου δίδαξε πολλά. Με βοήθησε πολύ. Κυρίως στο να καταλάβω πως αν είσαι διαφορετικός δεν χρειάζεται να απολογείσαι για αυτό. Μπορεί και να εμπνέεις κάποιους με όσα είσαι. Είσαι εσύ και αυτό είναι το κέρδος. Πέρασα δύσκολα αλλά έμελλε να γνωρίσω θρύλους και ανθρώπους που γράφουν την ιστορία της σύγχρονης μόδας και τέχνης. Τίποτα δεν μένει δύσκολο για πάντα τελικά. Άρχισα από το μηδέν. Ήμουν μια άγνωστη. Δεν είχα καμία στήριξη. Ήταν πολύ δύσκολο μετά από τόσες διευθύνσεις περιοδικών και από μια οικογένεια σαν την δίκη μου να πας στο πουθενά και να αρχίσεις από το μηδέν, χωρίς χρήματα, χωρίς τίποτα. Αλλά έτσι επιβεβαίωσα στον εαυτό μου την αξία μου. Έτσι ένιωσα πως μπορούμε όλοι να κάνουμε τα πάντα, επανέφερα εκεί που ήθελα την αυτοεκτίμηση μου και έμαθα πως αν θέλω κάτι το πετυχαίνω μόνη μου και δεν έχω ανάγκη κανέναν. Έχω κάνει όσα πρέπει. Δεν έβλαψα κανέναν . Έχω καθαρή την συνείδηση μου και δεν με απασχολεί η γνώμη του κόσμου. Κάνω τα πάντα για μένα προσωπικά πρώτα. Μου δίνει δύναμη.
Είσαι μια γυναίκα που προάγει την Ελλάδα στο εξωτερικό αφιλοκερδώς….
Ένα μέρος του έργου μου πράγματι είναι αφιλοκερδές.Αυτό αφορά την συνεργασία με τους διάσημους οίκους μόδας που την εποχή που ξεκίνησε το capital control με στήριξαν με την δουλειά τους να υπενθυμίσουμε την πολιτιστική αξία της χώρας μας, την δημιουργική Ελλάδα. Ο Miyake, η Chantal Thomass , η Escada , η Schiaparelli ,ο Franck Sorbi
Το δεύτερο σκέλος είναι πως για την Méphistophélès productions
Τι κόστος έχει όλο αυτό για εσένα; Που μάχεσαι χωρίς βοήθεια...
Δεν το βλέπω έτσι. Έχω κάποιες συγκεκριμένες αντιλήψεις γύρω από την αντικειμενική αξία της Ελλάδας, το πολιτιστικό υπόβαθρο της και το πόσο έχει επηρεάσει κατά καιρούς τεράστιες προσωπικότητες. Μάχομαι για αυτές τις αντιλήψεις μου. Αν δεν έχεις όραμα από μόνος σου, δεν μπορώ εγώ να δημιουργήσω ένα για σένα. Είναι θέμα πεποιθήσεων ξεκάθαρα. Βάζω την καρδιά μου σε ότι κάνω. Είναι πιο κοστοβόρο από το να βάλεις μόνο χρήματα. Ειλικρινά.
-----
Πόσο αγαπάς τον ελληνικό πολιτισμό;
Το να είσαι ικανός να γεμίσεις τον ελεύθερο χρόνο σου ευφυώς είναι το τελευταίο προϊόν του πολιτισμού! Έλεγε κάποτε ο συγγραφέας Καρλ Κράους: «Όταν ο ήλιος του πολιτισμού είναι χαμηλά στον ορίζοντα, ακόμη και οι νάνοι ρίχνουν μεγάλες σκιές.» Δεν μ ’αρέσουν οι σκιές.Ούτε και οι νάνοι. Ο ελληνικός πολιτισμός είναι γεμάτος φως. Είναι μεγαθήριο. Η Ακρόπολη από μόνη της το αποδεικνύει αυτό. Μελετώ σε βάθος την ελληνική αρχαιότητα , την κουλτούρα και τον πολιτισμό γενικότερα. Θέλω να τον περνώ στον σύγχρονο κόσμο με υψηλό ποιοτικό κριτήριο ώστε ειδικά οι ξένοι να κατανοούν για ποιο λόγο η Ελλάδα είναι πολιτιστική κοιτίδα και οφείλουν να την σέβονται.
Ο πατέρας μου ήταν από τον Εύξεινο Πόντο, από μια οικογένεια που η μισή βρέθηκε στην Αμερική και η άλλη μισή στην Μόσχα. Ήταν όλοι γιατροί και διπλωμάτες. Αγαπούσαν την Ελλάδα. Ως οικογένεια κάνουμε πολύ σημαντικότερα πράγματα υπέρ της Ελλάδας στο εξωτερικό από αυτά που κάνω προσωπικά στο Παρίσι. Ο θείος μου στην Μόσχα είναι ο κεντρικός χορηγός του Ελληνικού Κέντρου Πολιτισμού , όπου 800 Ρωσογεννημένοι Έλληνες μαθαίνουν ελληνικά. Αυτού του τύπου το έργο είναι πιο κατανοητό για τον μέσο άνθρωπο από τις δράσεις πολιτιστικής διπλωματίας πάνω στις οποίες εργάζομαι εγώ με την μόδα ή την Τέχνη. Σημασία έχει, όμως, πως δουλεύουμε για τον κοινό στόχο που λέγεται διάδοση του ελληνικού πολιτισμού. Πάμε καλά σε αυτό.
Τι ονειρεύεσαι να κάνεις για να φτάσει η Ελλάδα στο βάθρο που της αξίζει;
Οι άνθρωποι περισσότερο ονειρεύονται ότι επιστρέφουν παρά ότι φεύγουν. Ονειρεύομαι μια κοσμοπολίτικη Ελλάδα, όπου σημαντικοί ξένοι θέλουν να επενδύσουν και να βιώσουν την ομορφιά της. Είναι και ένας λόγος που καλώ πολλούς ξένους διάσημους στην χώρα μας.Φυσικά δεν το κάνω γιατί με αυτό θα φτάσει η Ελλάδα στο βάθρο που της αξίζει αλλά γιατί οι προσωπικότητες αυτές επηρεάζουν με τον φιλελληνισμό τους άλλους δυνατούς και αξιόλογους, ακόμη και Αρχηγούς κρατών.
Πριν από λίγους μήνες έφερες τον σκηνοθέτη και παραγωγό Julien Landais στην Ελλάδα. Ποια ήταν η αφορμή;
Η ταινία που θα κάνει και θα αφορά και την Ελλάδα σε ένα οδοιπορικό μεταξύ της χώρας μας, της Αιγύπτου και της Ιταλίας. Ο Julien είναι φίλος μου από το Παρίσι και μετά την επιτυχία της ταινίας του στην Βενετία « Aspern Papers » που είχε την συνεργασία της οικογένειας Σαρκοζί, τώρα έχει μπροστά του τρία πρότζεκτς. Το ένα είναι η γαλλόφωνη ταινία «Σόδομα και Γόμορρα» με τον Gerard Depardieu και τον μικρό γιο του Alain Delon , Alain Fabien Delon. Η δεύτερη είναι για τον οικο Balmain. Και η 3η ταινία του αφορά και την Ελλάδα. Λίγες μέρες πριν τα γενέθλια μου υπέγραψε το συμβόλαιο του για την ταινία που αφορά την Ελλάδα στο Netflix και λόγω αυτού τον κάλεσα στην Αθήνα για να τον τιμήσω αλλά και για να του συστήσω Έλληνες ηθοποιούς για την ταινία καθώς και να τον ξεναγήσω στην Ακρόπολη, στο Μουσείο και στο Ηρώδειο. Βέβαια, όποιον και αν καλώ τον ξεναγούμε με διερμηνέα και ξεναγό στην γλώσσα του. Αυτό ήταν το δώρο των γενεθλίων μου : ένας αγαπημένος μας φίλος ήρθε να κάνει ταινία που συμπεριλαμβάνει και την χώρα μας. Απίστευτο δώρο!
---
Μίλησε μου για τη σχέση σου με σχεδιαστές όπως ο JITROIS, ο Miyake, και πολλούς μεγάλους οίκους παγκοσμίως που σ’ εμπιστεύονται και σ’ αγαπούν.
Στο Παρίσι συνεργάστηκα με πάρα πολλούς διάσημους δημιουργούς , όπως ο θρύλος και τεράστιος φιλέλληνας Φρανσουά Λεσάζ της Chanel,ο
Ποιοι από αυτούς έχουν εμπνευστεί από εσένα και έχουν δημιουργήσει υπέροχα project για τη χώρα μας;
Δεν έκαναν έργα εμπνευσμένα μόνο από μένα ως προσωπικότητα αλλά από το έργο που κάνω αφιλοκερδώς υπέρ της Ελλάδας με τους μεγάλους Οίκους Μόδας του εξωτερικού και στο οποίο έχουν συμβάλλει και οι ίδιοι. Απλά κάποιοι από αυτούς επειδή πίστευαν πως είμαι πολύ low profile σε σχέση με όσα έχω κάνει, θεώρησαν σκόπιμο να με συστήσουν και στον κόσμο τους μέσω κάποιου έργου που με συμπεριλαμβάνει πχ ενός δερμάτινου φορέματος , του Ada dress που δημιούργησε ο Jitrois για μένα ή μιας καρφίτσας της Marianne Battle με το πρόσωπό μου που με παρουσιάζει ως φύλακα άγγελο των καλλιτεχνών. Κάνουμε ακόμη και με αυτό ένα είδος Τέχνης.
Κατά τα άλλα ο Stephane Rolland έχει κάνει την σύγχρονη Καρυάτιδα, ο Franck Sorbier εμπνεύστηκε από την αρχαίες τραγωδίες και έκανε ολόκληρη συλλογή, ο Jitrois έφτιαξε τις Καρυάτιδ
Στα shows της Εβδομάδας Μόδας Παρισιού έβαλες ως soundtrack τον Ψαραντώνη. Πολύ τολμηρό και πολύ ελληνικό κατόρθωμα…
Πιστεύω στην καρδιά της Ελλάδας, που είναι η παράδοση. Επίσης, δεν υποτιμώ την νοημοσύνη των θεατών μου. Πολλοί δεν ξέρουν πως η λύρα του Ψαραντώνη το 2013 προστέθηκε στην πτέρυγα εκθεμάτων που αφορούν στα παραδοσιακά όργανα Ελλάδας και Κύπρου στο Μουσείο Μουσικών Οργάνων στο Φοίνιξ, στην Αριζόνα των ΗΠΑ. Είναι θαυμαστής του μέχρι ο Nick Cave και τον ακούν από την Μελβούρνη μέχρι την Αγία Πετρούπολη, θα φοβόμουν λοιπόν εγώ να τον βάλω στο σόου; Τον είχαμε σε ένα πολύ σύγχρονο κομμάτι με τον Alex Καββαδία που άνοιξε την συναυλία της Lady Gaga. Ήταν ένα κομμάτι που μιλούσε για τον σύγχρονο Οδυσσέα που γυρνάει στην πατρίδα του και βρίσκει την απόλυτη παρακμή. Έτσι ένιωσα και εγώ όταν γύρισα στην Ελλάδα μετά από τόσα χρόνια. Γενικά, όμως, με ενδιαφέρει να παρουσιάζουμε ελληνική κουλτούρα σε κάθε επίπεδο. Δεν έχω βάλει μόνο Ψαραντώνη στα σόου μας, αλλά και Λιβαδά και Τσαλιγοπούλου και Ζουγανέλη με την «Επιμονή σου» και τον Κύπριο συνθέτη Χρίστο Στυλιανού αλλά και ορφικούς ύμνους με αρχαία όργανα από τους προστατευόμενους της βιβλιοθήκης του Λονδίνου Daemonia Nymphe μέχρι την φωνή της Μελίνας Μερκούρη να μιλάει για τον πολιτισμό ως κληρονομιά της Ελλάδας .
Project Elli και 2020 Έτος Μελίνα Μερκούρη: μίλησέ μου γι' αυτό..
Τον καλοκαίρι στο Παρίσι παρουσιάσαμε το σόου για τον χειμώνα 2020 της ανερχόμενης σχεδιάστριας Έλλης Λυραράκη από την Κρήτη. Δείξαμε μια σειρά συλλεκτικών υποδημάτων, φτιαγμένα με παραδοσιακές τεχνικές 16ου αιώνα, την αδιάκοπη κλωστή του Λαβύρινθου και την αναπαράσταση των τοιχογραφιών της Κνωσού. Στην προσπάθεια μας να αγαπηθεί και να κατανοηθεί βαθιά ο ελληνικός πολιτισμός, το σόου στο Παρίσι συνοδευόταν από ένα βιβλιαράκι που έδειχνε τις τοιχογραφίες δίπλα στο κάθε παπούτσι και επεξηγούσε την αναπαράσταση. Πχ τα ταυροκαθάψια και γιατί δεν σκότωναν τον ταύρο, κάποια στοιχεία από την Γραμμική Β ώστε να δουν την πρώτη γραφή κλπ.
----
Με την αιγίδα από το Ίδρυμα Μελίνα Μερκούρη έβαλα στο σόου την φωνή της Μελίνας να μιλάει πάνω από την μουσική για την αξία του πολιτισμού ως μοναδική και αναφαίρετη κληρονομιά της Ελλάδας. Ήταν κάτι συγκλονιστικό. Πολύ περισσότερο γιατί το 2020 εορτάζονται τα 100 χρόνια από την γέννησή της και έτσι το Υπουργείο Πολιτισμού της Ελλάδας ανακήρυξε το 2020 Έτος Μελίνα Μερκούρη. Είναι σαφές πως άνθρωποι σαν εμένα συμπλέουν με τέτοιες προσωπικότητες όπως η Μελίνα Μερκούρη, η οποία ήταν η πρώτη που πίστεψε στην σύγχρονη πολιτιστική διπλωματία. Κάναμε το σόου στο France-Ameriques μπροστά σε 700 δημοσιογράφους από όλη την γη και η φωνή της Μελίνας να λέει: «Η Ελλάδα είναι ο πολιτισμός της , αυτό είναι η περιουσία της και χωρίς αυτό είμαστε κανείς!» Συγκινήθηκα βαθιά την ώρα που στο φινάλε έβγαινε η Έλλη μέσα στα χειροκροτήματα και η Μελίνα έλεγε: «θέλω να δω την Ελλάδα να προοδεύει» . Αυτό δηλαδή που αξίζει στην χώρα και ο καθ’ ένας μας έπρεπε να θέλει.
----
Αν δεν κάνω λάθος, πέρσι εσύ ήσουν εκείνη που έβαλε τον Βασίλη Ζούλια στην Εβδομάδα Μόδας στο Παρίσι και έκανε μεγάλη αίσθηση με τα ρούχα του…
Ισχύει. Πιστεύω πολύ στον Βασίλη. Ήταν μία ειδική βραδιά κατά την οποία οι μαύρες δημιουργίες του Ζούλια συνδυάσ
----
Έχουμε Έλληνες σχεδιαστές που μπορούν να σταθούν επάξια στο εξωτερικό;
Ασφαλώς. Ο Χρήστος Κωσταρέλλος είναι ακριβώς αυτό που χρειάζεται η couture. Ο πιο μοντέρνος και δυναμικός Βρεττός Βρεττάκος είναι επίσης αξιόλογος.Πολλοί με ενδιαφέρουν. Μ’ αρέσει και η Κύπρια Αφροδίτη Χερα. Αλλά επειδή είτε είσαι διάσημος στην χώρα σου, είτε μόλις ξεκινάς όταν έρχεσαι στο Παρίσι είσαι ένας ακόμη άγνωστος καλλιτέχνης, προτείνω τα πιο νέα παιδιά να μην φοβούνται να προσπαθήσουν. Ίσως να έχουν και καλύτερη τύχη σε σχέση με κάποιον που έχει τριάντα χρόνια καριέρα. Πάντως ένα είναι σίγουρο. Έχουμε αποφασίσει να μην πάμε στο Παρίσι κάποιον που δεν πιστεύουμε την δουλειά του.
Πώς βλέπουν οι ξένοι την ελληνική μόδα;
Αδιάφορα τις περισσότερες φορές. Όταν πας σε μέρη σαν το Παρίσι πρέπει να έχεις χαρακτήρα και ταλέντο να δείξεις κάτι νέο. Όχι αυτά που έχουμε ξαναδεί. Τα χρήματα δεν εξαγοράζουν την αντιγραφή. Είναι και κάποιοι που νομίζουν πως θα κλέψουν ένα Rαlf & Russo ή ένα Valentino και επειδή θα αλλάξουν χρώμα δεν θα το καταλάβει κανείς! Δυστυχώς γι' αυτούς επειδή έχεις χρήματα δεν αγοράζονται θέσεις στα Μέλη της επίσημης εβδομάδας μόδας Παρισιού. Δεν μπαίνεις έτσι στο Πάνθεο της ιστορίας της μόδας! Υπάρχει αξιοκρατία. Αυτό με κάνει και αγαπώ αυτή την δουλειά ακόμη πιο πολύ.
Με την Mephistopleles Production
Δουλεύαμε όλοι μαζί από παλιά. Απλά δεν ήμασταν κάτω από την ίδια εταιρία. Εδώ και πέντε χρόνια είμαστε και επισήμως ομάδα και τους ευχαριστώ που μέσα σε όλα μου δίνουν χώρο να πραγματοποιήσω το project μου για την Ελλάδα, χωρίς ειλικρινά οι ίδιοι να ωφελούνται καθόλου από αυτό, είτε οικονομικά είτε προσωπικά. Είναι απλά ένα όραμα δικό μου που στηρίζουν με σεβασμό.
Μίλησε μου για τα δικά σου events στην Ελλάδα.
Κατ’ αρχήν φιλοξενώ προσωπικά στην χώρα μας πολλούς ξένους διάσημους καλλιτέχνες ώστε να εμπνευστούν από την Ελλάδα και διοργανώνω private events γι’ αυτούς ώστε να τους συστήσω στον αντίστοιχο κόσμο. Ταυτοχρόνως τους έχουμε πρόγραμμα που περιλαμβάνει ξενάγηση στον αρχαίο κόσμο και σε κομβικά σημεία με ιδιάζουσα σημασία και τους ακολουθούν διερμηνείς και ξεναγοί που τους δίνουν πληροφορίες στην γλώσσα τους. Ανάμεσα σε αυτούς πριν περίπου 5 χρόνια έχω φέρει στο Ζάππειο για εκδήλωση και τον Παντελή Κοντογιάννη που ήταν ο πρωταγωνιστής στην ελληνοαμερικανική συμπαραγωγή «Πρόμαχος» και ο οποίος κυρίως ως δικηγόρος ήταν με την Αλαμουντίν στον αγώνα για την επιστροφή των γλυπτών του Παρθενώνα.
Διοργανώνω και κάποια πολύ λίγα events υψηλού ποιοτικού κριτηρίου στην Αθήνα. Μετά την τεράστια επιτυχία που είχε πέρσι το πολυβραβευμένο 5* ξενοδοχείο St. George Lycabett
----
----
Ε
Ο Thomas Iser δημιούργησε ένα έργο τέχνης με την Gigi hadid , William Dafoe
Όλοι νόμιζαν πως παίζαμε όταν έφερα στην Ελλάδα τον εικαστικό Thomas Iser και άρχισε μέσα στο πάρτι μας να τραβάει polaroids για ένα project εμπνευσμένο από το ιαπωνικό kintsugi, την τέχνη επισκευής αγγειοπλαστικής με λιωμένο χρυσό. Αυτά τα polaroids χρησιμοποιήθηκαν σαν παζλ για να δημιουργηθούν έργα τέχνης, ένα πχ ήταν για την Παναγία των Παρισίων και ένα εκ των οποίων ήταν για την διάσωση του Αμαζονίου και ανάμεσα στα πρόσωπα που συμμετέχουν είμαστε και εγώ , η κυρία Μαρίνα Πατούλη και η Ειρήνη Νταϊφά, καθώς και άλλοι άνθρωποι που ήταν καλεσμένοι στο τριήμερο event μου και δέχτηκαν να φωτογραφηθούν. Αλλά ταυτοχρόνως σε αυτά τα έργα συμμετείχαν και ο Jitrois, η Gigi Hadid και ο William Dafoe, όπως και άλλοι πολλοί. Ο καλλιτέχνης βλέπει τον κάθε άνθρωπο ως ένα γλυπτό που κάποια στιγμή κάπου ράγισε και σε αυτό το σημείο γεννιέται το χρυσό μέρος του Ανθρώπου. Αυτό το χρυσό είναι που τον πάει μπροστά, τον κάνει πιο δυνατό και σε συνδυασμό με το μάτι του Iser που προστίθεται με μια κάρτα στα πρόσωπα, οι άνθρωποι και άρα οι δράσεις για καλό γίνονται οικουμενικά. Και έτσι υπάρχει μια σύμπνοια απόψεων και μια κοινή πλεύση ευεργετικής δράσης για τους ανθρώπους. Πάντως δεν κάνουμε κάτι μόνο για πλάκα.
Τον ερχόμενο Ιανουάριο με την Méphistophélès productions ετοιμάζετε ήδη πολλά fashion shows για την Εβδομάδα Μόδας στο εξωτερικό… Έχεις να μας αποκαλύψεις κάτι;
Έχουμε 14 σχεδιαστές από Λίβανο, Αυστραλία, Βιετνάμ, Γαλλία, Κίνα κλπ. Αυτό που σίγουρα δεν περιμένει ο κόσμος είναι η παρουσίαση του cd της Miss France2019, Vi
Πολλοί πιστεύουν πως για να διοργανώσεις ένα show στην εβδομάδα μόδας στο Παρίσι είναι κάτι πολύ απλό. Θέλεις να μας ξεκαθαρίσεις τα πράγματα;
Αν ήταν τόσο απλό θα το έκαναν και άλλοι. Έχεις δει κάποιον άλλο Έλληνα να το πετυχαίνει; Όχι! Σε διαβεβαιώνω πως είμαι η μόνη. Έχω σχεδιάσει ολόκληρο πλάνο για να μπορούν Έλληνες δημιουργοί να εμφανιστούν στην Εβδομάδα Μόδας Παρισιού. Δεν είναι απλά τα πράγματα ούτε καν για μένα πολλές φορές γιατί η Γαλλία έχει παντού νόμους και κανόνες γύρω από την μόδα. Επίσης είναι πανάκριβη, ειδικά στο θέμα των αιθουσών. Δεν είναι όπως στην Ελλάδα τα πράγματα όπου κάποιος αποφασίζει πως κάνει μόδα γιατί δεν είχε τίποτα καλύτερο να κάνει. Εμείς ως MephistophelesProductions
Πώς προέκυψε η συνεργασία με την Miss France;
Η Mephistopheles Productions
Η Maeva Coocke (Miss Universe F
----
Ετοιμάζεις και τις Κάννες για τον Μάιο…
Άλλο ένα παιδικό όνειρο μου που το πραγματοποιώ! Ήθελα πάντα από παιδί να ντύνω σταρ με ρούχα που μου αρέσουν. Πέρσι ήταν η πρώτη φορά που ως Méphistophélès productions ανοίξαμε το γραφείο μας στις Κάννες. Πήγαμε εξαιρετικά καλά φιλοξενώντας στο celebrities show room μας ακόμη και τον Βασίλη Ζούλια με του οποίου τα ρούχα ντύσαμε την διάσημη ηθοποιό Meryem Uzerli για το party της Chopard, το ‘’Love’’. Οι Κάννες ειδικά ήταν ένα μεγάλο στοίχημα για μας.
Ντύσαμε, επίσης, με Prince Erotokritos την ομάδα του Βασίλη Κεκάτου που πήραν τον Χρυσό Φοίνικα . Αλλά το πιο σημαντικό για μας ήταν πως ετοιμάσαμε για το κόκκινο χαλί με τις εξωπραγματικές τουαλέτες των σχεδιαστών μας πολλές διάσημες, όπως την Miss Universe Iris Mittenae
Μοιράσου μαζί μας στιγμές στην επαγγελματική σου καριέρα που θα μείνουν αξέχαστες στο μυαλό σου;
Με την Chanel έχω ζήσει αξέχαστες στιγμές. Και η πιο σημαντική στιγμή ήταν όταν με επέλεξε στο Παρίσι προσωπικά ο Καρλ Λάγκερφελντ για την Chanel να πάω ως η μοναδική δημοσιογράφος από τις Μεσογειακές χώρες στο Dubai για το απίστευτο, κρυφό σόου που έκανε εκεί πάνω σε ένα τεχνητό νησί. Ήταν η πιο συναρπαστική εμπειρία της ζωής μου και θα του είμαι ευγνώμων πάντα. Σε συνεργασία με το Υπουργείο Τουρισμού και Πολιτισμού είχαν δημιουργήσει ένα νησί προσομοίωση της ερήμου και σε οδηγούσαν σε μια όαση με Βεδουίνους μουσικούς. Στο νησί αυτό σε μετέφεραν παραδοσιακά βαρκάκια που σε έπαιρναν από την ακτή. Όλες οι λεπτομέρειες ήταν απίστευτες, από τα αποτυπώματα των παπουτσιών με το σήμα Chanel στην άμμο , μέχρι το ξυλόγλυπτο κτήριο με το σήμα του Οίκου, τις σκηνές με τους ναργιλέδες και τα χαμηλά καθίσματα. Μέσα στο κτήριο όπου έγινε το σόου υπήρχε μια αληθινή όαση και μετά από όλα αυτά τα χαρακτηριστικά της παραδοσιακής Αραβίας, ξαφνικά είχες backgro
Η ζωή σου -όπως την βλέπει ή την ακούει κανείς- μοιάζει σαν παραμύθι. Τι έμαθες από αυτό;
Πως δεν υπάρχει τίποτα πιο πολύτιμο από το να είσαι αληθινός και εργατικός ακόμη και όταν νομίζεις πως ζεις μέσα σε ένα παραμύθι. Έχει κόστος. Αλλά η αξία του είναι τεράστια. Δεν υπάρχουν παραμύθια. Υπάρχουν μόνο άνθρωποι που πίστεψαν στα όνειρά τους! Ένας τέτοιος άνθρωπος είμαι και εγώ. Γι’ αυτό μπορώ ακόμη να πραγματοποιώ τα όνειρα και των άλλων ανθρώπων που επιδιώκουν κάτι καλύτερο για το μέλλον τους. Πιστεύω στα μεγάλα όνειρα που πραγματοποιούνται.
Ευχαριστούμε τον Βασίλη Ζούλια για την παραχώρηση του ατελιέ του για την φωτογράφιση/ Φωτογράφος: Σωτήρης Κυπραίος/ Φόρεμα: Βασίλης Ζούλιας / Hair styling & make up: Akis Konstantinou Hair & beauty.