Enzo Mari:Ο σχεδιαστής που αποτέλεσε έμπνευση για πολλούς καλλιτέχνες στον κόσμο
Ο κορυφαίος Ιταλός σχεδιαστής επίπλων απεβίωσε σε ηλικία 88 ετών.
Υπήρξε ο κορυφαίος Ιταλός σχεδιαστής επίπλων και διάσημος συγγραφέας. Αποτέλεσε πηγή έμπνευσης για πολλούς καλλιτέχνες για τουλάχιστον 2 γενιές. Ο Enzo Mari πέθανε στις 19 Οκτωβρίου στο νοσοκομείο San Raffaele του Μιλάνου, όπου νοσηλευόταν, σε ηλικία 88 ετών. Το τραγικό είναι πως η γυναίκα του, η Ιταλίδα συγγραφέας Lea Vergine, πέθανε την επόμενη ημέρα σε ηλικία 82 ετών.
Ο Ιταλός σχεδιαστής δημιούργησε προϊόντα για κορυφαίες μάρκες όπως οι Artemide, Alessi, Danese, Driade και Zanotta. Καθ 'όλη τη διάρκεια της 60χρονης καριέρας του, προώθησε την ιδέα της δημιουργίας καλά σχεδιασμένων αντικειμένων για απλούς ανθρώπους.
Ο Mari γεννήθηκε στην ιταλική πόλη Νοβάρα το 1932 και σπούδασε στο Accademia di Belle Arti di Brera στο Μιλάνο από το 1952-1956. Ο Mari δημιούργησε έργα που διέσχισαν τα πεδία της τέχνης, του σχεδιασμού και της αρχιτεκτονικής. Όσον αφορά τα σχέδια επίπλων, έμεινε γνωστός για τη χρήση μινιμαλιστικών αλλά κομψών μορφών, όπως φαίνεται στην καρέκλα Box και στην πολυθρόνα Elisa.
Η συνάντησή του με τον Μπρούνο Ντανέζε στα τέλη της δεκαετίας του 1950 ενέτεινε το ενδιαφέρον του στο design. Ο Ντανέζε ήταν ο επιχειρηματίας πίσω από το ντιζάιν brand του, το οποίο είχε στόχο να εμποτίσει την τέχνη στη καθημερινή ζωή .
Τα πρώτα στάδια της συνεργασίας του Mari με τον Ντανέζε ήταν σε αντικείμενα, βάζα, μολυβοθήκες και ξύλινα παζλ με ζώα για παιδιά.
Ένα άλλο γνωστό αντικείμενο ντιζάιν της εποχής εκείνης είναι το διηνεκές ημερολόγιο τοίχου. Κατασκευασμένο από πλάκες αλουμινίου και PVC που μπορούν να ανακατευτούν με οποιαδήποτε σειρά, το ημερολόγιο μπορεί να χρησιμοποιηθεί κάθε χρόνο χωρίς αντικατάσταση.
Κατά τη δεκαετία του ‘60 και του '70, άρχισε να σχεδιάζει έπιπλα, συμπεριλαμβανομένης της καρέκλας Delfina για το brand Driade και της καρέκλας Tonietta για το brand Zanotta. Kαι για τις δύο κέρδισε το Βραβείο Compasso d'Oro, το πρώτο το 1979 και το δεύτερο το 1987.Η κινητήρια δύναμη πίσω από μεγάλο μέρος του έργου του Mari ήταν η σχεδιαστική φιλοσοφία του, εμπνευσμένη από το Κίνημα Τεχνών και Χειροτεχνημάτων, στην ύστερη βικτωριανή περίοδο στην Αγγλία.
Ενσωμάτωσε στο έργο του τις αριστερές πολιτικές απόψεις σχετικά με τα δικαιώματα των εργαζομένων, την οικολογία και τον αντικαταναλωτισμό. Στον πυρήνα των δημιουργιών του είναι το ενδιαφέρον για απλότητα και λειτουργικότητα, με αντικείμενα που θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν στην καθημερινή ζωή από απλούς ανθρώπους. Ανέπτυξε περισσότερα από 1.500 σχέδια για διάφορες εταιρείες στην καριέρα του.
Ο Mari ήταν επίσης καλλιτέχνης και συγγραφέας και δημοσίευσε βιβλίο ζωγραφικής με τίτλο «Apple and the Butterfly», τη δεκαετία του 1960. Το project του Autoprogettazione του 1970 συνοδεύτηκε από έναν οδηγό για την κατασκευή των επίπλων του.
Ως σχεδιαστής, καθώς και καλλιτέχνης, κριτικός και θεωρητικός, ο Mari υπήρξε σημείο έμπνευσης και αναφοράς για πολλές γενιές σχεδιαστών και επιχειρηματιών του ντιζάιν και οι ριζοσπαστικές του ιδέες βοήθησαν στη διαμόρφωση του σύγχρονου σχεδιασμού και εξακολουθούν να έχουν αντίκτυπο σήμερα.