Ξεκινάς μια νέα επιχείρηση; Αυτά είναι τα 4 πράγματα που θα την απογειώσουν
Μελέτησέ τα προσεκτικά και κάνε το επόμενο βήμα στην επιτυχία.
Υπάρχουν πολλές επιχειρήσεις που αναπτύσσονται μέσα στην πανδημία του κορονοϊού, ας το παραδεχτούμε. Μπορεί όλοι να βλέπουν μαύρο στα εργασιακά όμως για κάποιους αυτή η δύσκολη στιγμή ήταν μια ευκαιρία για ανέλιξη. Αλλά για να είσαι ένας επιτυχημένος επαγγελματίας πρέπει να προετοιμαστείς σωστά.
Έχουμε ακούσει πολλά για τις επιχειρήσεις που έχουν κλείσει τους τελευταίους μήνες αλλά γνωρίζουμε και κάποιες άλλες που έχουν εκτοξευθεί. Τομείς όπως η διατροφή, η φυσική κατάσταση, η ευεξία, η ψυχαγωγία, η εκπαίδευση, τα DIY και τα προϊόντα που παράγονται σε τοπικό επίπεδο έχουν δει μια τεράστια αύξηση στις πωλήσεις τους.
Σε αυτούς τους ζοφερούς καιρούς που διανύει η παγκόσμια οικονομία είναι καλό ν' ακούμε και τη θετική πλευρά των πραγμάτων. «Ψηφιακές λύσεις όπως εφαρμογές, διαδικτυακή μάθηση και ψηφιακές εκδόσεις προσωπικών εμπειριών κάνουν τεράστια άλματα στις μέρες μας. Οτιδήποτε ενισχύει τη ζωή μας, τη σταδιοδρομία, την ευημερία και την κοινωνική μας σύνδεση χωρίς να χρειάζεται να μετακινηθούμε από το σαλόνι μας, είναι αυτό που "αγοράζουν" οι άνθρωποι αυτήν τη στιγμή», λέει η Aarti Parmar, brand expert και coach.
«Η επωνυμία σας είναι αυτό για το οποίο είστε γνωστοί και το να το κάνετε με λάθος τρόπο μπορεί να σας κοστίσει πολύ. Μερικοί επιχειρηματίες είναι τόσο ενθουσιασμένοι που ξεκινούν μια νεοσύστατη επιχείρηση δημιουργώντας ένα φτηνό και πρόχειρο λογότυπο, χωρίς υπερβολική σκέψη. Αυτό όχι μόνο θ' αποβεί μοιραίο στην πορεία αλλά θα καταστρέψει αυτομάτως την εικόνα τους, πριν καν δημιουργηθεί», λέει η Aarti.
Πώς να ξεκινήσεις σωστά την επιχείρησή σου
1. Όρισε τον σκοπό σου
«Ο σκοπός είναι ο βασικός λόγος για τον οποίο υπάρχει η επιχείρησή σου, πέρα από τη δημιουργία κέρδους φυσικά. Η επίγνωση του «γιατί» πίσω από την επωνυμία σου παρέχει ένα θεμέλιο στο οποίο μπορείς να χτίσεις και να αναπτύξεις την υπόλοιπη επιχείρησή σου. Η έλλειψη σκοπού θα σε αφήσει χαμένη και χωρίς κατεύθυνση, οπότε μη σκέφτεσαι να τον παραλείψεις», λέει η Parmar. Πολλές μάρκες δεν αναφέρουν τι πωλούν στις διαφημίσεις τους, αλλά χρησιμοποιούν τις επωνυμίες τους για να ενδυναμώσουν . «Κάνε στον εαυτό σου τις εξής ερωτήσεις: "Τι αντίκτυπο θέλω να δημιουργήσω μέσω της επιχείρησής μου; Για ποιον λόγο θέλω να είναι γνωστή η επωνυμία μου; Ποια προβλήματα επιλύω;"».
2. Χάραξε το όραμά σου
Το όραμά σου είναι αυτό για το οποίο δημιουργείς και εργάζεσαι. Τι βλέπεις ότι δημιουργεί, επιτυγχάνει και δημιουργεί η επιχείρησή σου τα επόμενα χρόνια; «Η κατανόηση του εύρους των φιλοδοξιών σου θα σου επιτρέψει να αντιστρέψεις την προσέγγισή σου», λέει η Parmar. «Εάν η επιχείρησή σου δεν έχει όραμα, θα αισθάνεσαι σα να γυρίζεις σε κύκλους, σπαταλώντας τελικά τον χρόνο και τους πόρους σου». Εστίασε ρωτώντας τον εαυτό σου τα εξής: "Πού βλέπω την επιχείρησή μου σε διάστημα 1, 3 και 5 ετών; Τι σημαίνει για μένα η ανάπτυξη της επιχείρησής μου; Για παράδειγμα, έσοδα, ομάδα, αντίκτυπος, τοποθεσίες. Τι είδους προϊόντα ή υπηρεσίες θέλω να παραδώσω, π.χ. εργαστήρια, podcast, βιβλίο, ομιλίες κ.λπ. Σε ποια σειρά πρέπει να συμβεί αυτό;"». Πρέπει να έχεις απαντήσεις αν θέλεις να προχωρήσεις μπροστά.
3. Μάθε την αγορά
Ποιος χρειάζεται αυτό που πουλάς; Γράψε όλες τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει το δυνητικό κοινό σου χωρίς το προϊόν ή την υπηρεσία που προσφέρεις. Στη συνέχεια, κάνε μια λίστα με όλα τα αποτελέσματα που θα έχουν οι άνθρωποι από εσένα. «Η επιχείρησή σου είναι το όχημα που τους μεταφέρει από το πρόβλημα... στη λύση. Η κατανόηση ποιοι είναι αυτοί οι άνθρωποι και τι πραγματικά έχει σημασία για αυτούς θα σε βοηθήσει να τους στοχεύσεις, χρησιμοποιώντας το σωστό μήνυμα», λέει η Parmar.
4. Δημιουργήστε τη δική σου προσωπικότητα
Η προσωπικότητα της επωνυμίας σου θα σε βοηθήσει να διαφοροποιηθείς και να κάνεις την επιχείρησή σου μοναδική. Εάν η επιχείρησή σου ήταν άτομο, τι είδους χαρακτηριστικά θα είχε; Ανάφερε 6-8 χαρακτηριστικά. Τώρα θα σου είναι πιο εύκολο να δημιουργήσεις ένα λογότυπο, τον ιστότοπό σου, τα newsletters σου αλλά και την καμπάνια προώθησης της επιχείρησής σου. «Να είσαι συνεπής με τα χαρακτηριστικά και τις αξίες σου», συμβουλεύει η Parmar. «Αυτή η συνέπεια δημιουργεί σιγουριά, διάρκεια, προσφέροντας αξιοπιστία, κάτι που πάντα μεταφράζεται σε έσοδα».