5 μυστικά επιτυχίας από γυναίκες που μέσα στην καραντίνα εκτόξευσαν τις επιχειρήσεις τους
Αυτές οι γυναίκες χρησιμοποίησαν το Instagram με τον πιο σωστό τρόπο και εν μέσω καραντίνας απογειώθηκαν επαγγελματικά.
Μπορεί ο κορονοϊός να έχει φέρει τα πάνω κάτω στη καθημερινότητά μας δημιουργώντας προβλήματα τόσο σε επαγγελματικό όσο και σε προσωπικό επίπεδο, ωστόσο όταν είσαι δημιουργικός όλα μπορούν να στραφούν υπέρ σου. Κάπως έτσι σκέφτηκαν αρκετές γυναίκες εν μέσω πανδημίας και την δύσκολη αυτή στιγμή κατάφεραν να αποδείξουν την υπεροχή και το ταλέντο τους.
Πώς; Μα φυσικά μέσω social media και δη μέσω του Instagram. Μετά την κυκλοφορία του το 2010, το Instagram κέρδισε γρήγορα τη δημοτικότητά του, με ένα εκατομμύριο εγγεγραμμένους χρήστες σε δύο μήνες, 10 εκατομμύρια τον χρόνο και ένα δισεκατομμύριο μέχρι τον Μάιο του 2019. Όλοι γνωρίζουμε τα θαύματα που μπορεί να προσφέρει στον καθένα μας. Και αυτό δεν είναι ψέμα. Όπως όλοι γνωρίζουμε, οι μικρές επιχειρήσεις αποτελούσαν ανέκαθεν σημαντικό μέρος της κοινότητας του Instagram. Ωστόσο, για εκατομμύρια γυναίκες ιδιοκτήτριες μικρών επιχειρήσεων, το lockdown έκανε αναπόφευκτη την στροφή στην ψηφιακή πραγματικότητα. Και ακόμη και τώρα, μετά την καραντίνα, το Instagram παίζει καθοριστικό ρόλο για οποιονδήποτε έχει μια σταθερή επιχειρηματική ιδέα. Και φαίνεται ότι οι γυναίκες είναι πολύ καλές όταν παίρνουν επιχειρηματικές πρωτοβουλίες και επενδύουν στην προώθηση της επιχείρησής τους μέσω του Instagram. Τα στατιστικά λένε ότι οι επιχειρήσεις που ιδρύθηκαν από γυναίκες ανέβηκαν πραγματικά στην (ψηφιακή) πλατφόρμα ως απάντηση στην πανδημία: έως τον Μάιο του 2020, το 63% των μικρών επιχειρήσεων με επικεφαλείς γυναίκες δήλωσαν ότι πραγματοποιούν το ένα τέταρτο των πωλήσεών τους στο διαδίκτυο, σε σύγκριση με λιγότερο από το ήμισυ (48%) των ανδρικών επιχειρήσεων.
Αλλά καλύτερα να αφήσουμε τις ίδιες τις γυναίκες να μιλήσουν γι' αυτό. Είτε βρίσκεσαι στην Ελλάδα είτε σε κάποιο άλλο σημείο του πλανήτη, οι ευκαιρίες που σου δίνοντας μέσα από αυτές τις free πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης μοιάζουν με θησαυρό.
Τι λένε οι ίδιες οι γυναίκες
Η Liha Okunniwa και η Abi Oyepitan, δύο πρωτοποριακές γυναίκες που βρίσκονται πίσω από το Liha beauty, στράφηκαν στο Instagram από την αρχή της καραντίνας για προωθήσουν τα προϊόντα ομορφιάς τους. Ξεκίνησαν μια σειρά από videos στο IGTV με την ονομασία «DIY καραντίνας», όπου μοιράζονταν τις γνώσεις τους πίσω από τη σειρά ομορφιάς τους, η οποία συνδυάζει φυσικά συστατικά με την παράδοση Yoruba.
https://www.instagram.com/p/B_uNXgQn3-4
Μια άλλη γυναικεία επιχείρηση με την ονομασία Nuka Nails αντιμετώπισε σοβαρά προβλήματα με το κλείσιμο των καταστημάτων ομορφιάς. Τι έκαναν; Ανέβαζαν στην σελίδα τους στο Instagram videos με ζωντανά μαθήματα nail art.
https://www.instagram.com/p/CGGJV24s2Nb
Η Gynelle Leon, ιδιοκτήτρια του δημοφιλούς καταστήματος με κάκτους και παχύφυτα Prickldn χρησιμοποίησε τα εργαλεία αγορών του Instagram για να διατηρήσει τις πωλήσεις της σταθερές. Επίσης βρήκε τον τρόπο να επεκτείνει την διαδικτυακή της κοινότητα, ενθαρρύνοντάς τους followers της να ασχοληθούν με τα φυτά τους και να μάθουν πολλά μυστικά κηπουρικής.
https://www.instagram.com/p/CDj3XTbJwrO
«Αυτοί οι μήνες ήταν η τέλεια ευκαιρία για εμάς να επικεντρωθούμε στο ηλεκτρονικό μας κατάστημα και να επικοινωνήσουμε με το κοινό μας ουσιαστικά», λέει η Leon. «Πάντα χρησιμοποιούσα το Instagram για ενημέρωση και επαφή με πελάτες, αλλά δεν το χρησιμοποίησα ποτέ για να αυξήσω τις πωλήσεις μου», εξηγεί ο Leon.
5 επαγγελματικά μυστικά που πρέπει να γνωρίζεις για να επενδύσεις σωστά στο Instagram
1.Βοήθησε τους ανθρώπους να σε βρουν
Βεβαιώσου ότι οι χρήστες μπορούν να σε βρουν χρησιμοποιώντας hashtag και προσθέτοντας ετικέτες σε άτομα ή μέρη που έχεις κάνει στις αναρτήσεις σου.
2.Δημιούργησε μια ψηφιακή βιτρίνα
Προσάρμοσε το κατάστημά σου στο Instagram όπως θα έκανες μ' ένα πραγματικό κατάστημα. Παρουσιάστε όμορφα γραφικά με τα προϊόντα σου μέσω της ροής και των ιστοριών σου. Χρησιμοποίησε ετικέτες Αγορών για να αποκαλύψεις τα προϊόντα που μπορούν να αγοράσουν οι χρήστες.
3. Πρέπει να ξέρεις τι θέλεις να επικοινωνήσεις
Οι χρήστες πηγαίνουν στο Instagram για να συνδεθούν με άτομα και θέματα που τους αρέσουν, όχι για αντιγραφή και επικόλληση. Βεβαιώσου λοιπόν ότι το βιογραφικό σου είναι μια ακριβής αντανάκλαση της επιχείρησής σου.
4.Τόλμησε να πειραματιστείς
Ο μόνος τρόπος με τον οποίο μπορείς να δεις τι θέλει να δει η κοινότητά σου είναι μέσω δοκιμής και μάθησης. Δημοσίευσε το ίδιο περιεχόμενο μέσω βίντεο και μέσω εικόνων και δες ποια έχει την καλύτερη απόδοση.
5.Επιβράβευσε την κοινότητά σου
Η δημιουργία ενός αφοσιωμένου ακόλουθου μπορεί να οδηγήσει σε εξαιρετικό περιεχόμενο που δημιουργείται από τον χρήστη, το οποίο θα χαρακτηρίζει την επιχείρησή σου ή τα προϊόντα της. Γιατί λοιπόν να μην αναδημοσιεύεις ξανά μερικές από τις ιστορίες σου (ή των ακολούθων σου που σε έχουν κάνει tag) για να επιβραβεύσεις την αφοσίωσή τους;
Images: Pexels.com