7 tips που θα μειώσουν το άγχος από τα επαγγελματικά σου emails
Μάθε να κρατάς ισορροπία μεταξύ εργασίας και προσωπικής ζωής.
Το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο και τα smart phones μπορεί να σου δημιουργούν άγχος.
Οι ειδικοί αποκαλούν αυτο το άγχος "technostress". Πολλές ευρωπαϊκές χώρες προσφέρουν τώρα στους εργαζόμενους το "δικαίωμα αποσύνδεσης". Ο τρόπος με τον οποίο χρησιμοποιούνται τα email μας είναι περίπλοκος, δεν μπορεί απλά να χαρακτηριστεί ως "καλό" ή "κακό" και η έρευνα δείχνει πως η προσωπικότητα, ο τύπος εργασίας και οι στόχοι τους μπορούν να επηρεάσουν τον τρόπο με τον οποίο αντιδρούμε στα μηνύματά μας.
Εδώ είναι 7 συμβουλές για να μειώσεις το άγχος του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου στην εργασία σου:
1. Κάνε ξεκάθαρο το μήνυμα του email σου.
Χρησιμοποίησε σαφείς λέξεις.Το θέμα πρέπει να επικοινωνεί ακριβώς το περιεχόμενο του email, ώστε ο παραλήπτης να δίνει προτεραιότητα στο μήνυμα χωρίς να το ανοίγει. Στα κινητά, πολλοί βλέπουν μόνο τους πρώτους 30 χαρακτήρες μιας γραμμής. Συνεπώς, κρατήστε το σύντομο.
2. Αναρωτήσου αν το email είναι ο καλύτερος τρόπος για να επικοινωνήσεις.
Είστε στο ίδιο γραφείο; Μπορείς να πας και να πεις σε αυτόν που θέλεις αυτό που αναζητάς. Ή μπορεί ακόμα και να τον πάρεις τηλέφωνο! Συχνά αυτές οι άλλες μορφές επικοινωνίας μπορούν να αποφύγουν την αναποτελεσματική ανταλλαγή μηνυμάτων.
3. Μην στέλνεις email όταν βρίσκεσαι εκτός γραφείου.
Οι έρευνες δείχνουν ότι τα ηλεκτρονικά μηνύματα εκτός της ώρας εργασίας, δυσκολεύουν τους ανθρώπους να ανακάμψουν από το άγχος της εργασίας.
4. Χρησιμοποιήστε την επιλογή delay delivery option
Μερικοί άνθρωποι συχνά συνεχίζουν να εργάζονται από το σπίτι κατά τη διάρκεια του χρόνου εκτός εργασίας. Αν είστε ένας από αυτούς τους ανθρώπους, σκέψου να χρησιμοποιήσεις την επιλογή delay delivery option έτσι ώστε τα μηνύματά σας να μην αποστέλλονται μέχρι την επόμενη εργάσιμη ημέρα.
5. Κράτα τα θετικά της τεχνολογίας
Οι έρευνες δείχνουν ότι οι συγκρούσεις είναι πολύ πιο εύκολο να κλιμακωθούν και τα μηνύματα να παρερμηνευθούν όταν κάποιος επικοινωνεί με γραπτά email.
6. Δοκιμάστε το «όχι email την Παρασκευή»
Προκειμένου να αλλάξεις την εταιρική κουλτούρα και να σκεφτείς άλλους τρόπους επικοινωνίας από το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο, δοκιμάστε την πρώτη Παρασκευή κάθε μήνα ή ίσως ακόμη και κάθε εβδομάδα να μη στέλνεις email. Πρόκειται για μια πρωτοβουλία που προτάθηκε από εμπειρογνώμονες του Εθνικού Φόρουμ για την Υγεία και την Ευημερία στην Εργασία και χρησιμοποιείται από επιχειρήσεις ανά τον κόσμο. Οι εργαζόμενοι ενθαρρύνονται να οργανώσουν συναντήσεις πρόσωπο με πρόσωπο.
6. Να έχεις ξεχωριστό τηλέφωνο για την εργασία σου.
Προσπάθησε να έχεις άλλο κινητό για την δουλειά και άλλο για την προσωπική σου ζωή. Με την λήξη του ωραρίου σου, απλώς κλείσε το κινητό της δουλεία και άνοιξέ το πάλι στο γραφείο, την επόμενη ημέρα. Με αυτό τον τρόπο θα ξέρεις πως οποιοδήποτε μήνυμα σου έρθει θα είναι μόνο από φίλους και συγγενείς.
7. Αποφύγετε τις οθόνες αργά τη νύχτα
Η έρευνα δείχνει ότι η χρήση smart phones αργά τη νύχτα μειώνει την ικανότητά μας να κοιμηθούμε και οδηγεί σε συνεχείς σκέψεις και στρες για την εργασία. Αυτό με τη σειρά του μειώνει την ποιότητα ύπνου μας.