Πώς οι διευθυντές μπορούν να παραμένουν ήρεμοι υπό πίεση
Η αβεβαιότητα μπορεί να οδηγήσει -ακόμη και τα ισχυρότερα στελέχη- να αντιδράσουν με αρνητικό τρόπο.
Ως υπάλληλος, ίσως να είναι δύσκολο να παραμείνεις ήρεμη κατά τη διάρκεια στρεσογώνων καταστάσεων στη δουλειά, έτσι δεν είναι;
«Ένα από τα πιο σκληρά πράγματα για τους διευθυντές ή τα μεγάλα στελέχη εταιριών είναι να μείνουν επικεντρωμένα", λέει ο Stephen Miles της εταιρίας TMG, σύμβουλος επιχειρήσεων και coacher διευθυντικών στελεχών».
«Σε αντίθετη περίπτωση ένας κακός χειρισμός των καταστάσεων μπορεί να στείλει την επιχείρηση στο κενό». Η αβεβαιότητα μπορεί να οδηγήσει -ακόμη και τα ισχυρότερα στελέχη- να αντιδράσουν με αρνητικό τρόπο.
«Η καθοδήγηση γεμάτη αβεβαιότητα σε μια περίοδο «πολέμου» είναι πολύ διαφορετική από ότι είναι κατά τη διάρκεια μια εποχή ανάπτυξης. Να ξέρεις πως ο καλύτερος σύμβουλος σε περίοδο ανάπτυξης, είναι το χειρότερο μέλος της ομάδας σε μια κρίση» εκμυστηρεύεται ο Hamilton.
Κατά τη διάρκεια περιόδου έντονου στρες και αβεβαιότητας, οι τοξικές συμπεριφορές μεταξύ στελεχών μπορούν να εκτροχιάσουν μια εταιρεία. Αυτές 3 οι συναισθηματικές παρορμήσεις δεν είναι μόνο αναποτελεσματικές αλλά μεγεθύνουν επιπλέον τα προβλήματα και επηρεάζουν όλα τα μέλη της ομάδας.
1.Εστίαση στην "διαδικασία" και τη λεπτομέρεια. Μια από τις πιο συχνές «απαντήσεις» στο στρες είναι να μπεις στις μικρές λεπτομέρειες, επιβραδύνοντας τα πράγματα έτσι ώστε να κινούνται με μια γραφειοκρατική ηρεμία. Έτσι το να βυθιστείς σε αυτά τα λιγότερο σημαντικά στοιχεία,νιώθουν πως απελευθερώνουν τις εντάσεις αλλά από την άλλη μεγιστοποιούν το πρόβλημα.
2.Να είσαι εγωκεντρικός και να παραμορφώνεις την ευθύνη. Στελέχη εμφανίζουν αυτή τη συμπεριφορά κατά τη διάρκεια στρεσογώνων καταστάσεων προκειμένου να διασφαλίσουν ότι κάποιος άλλος θα πάρει την ευθύνη. Μπορούν να γίνουν πολύ συναισθηματικοί και να προσωποποιήσουν κάθε συζήτηση που γίνεται, καθιστώντας την ομάδα εντελώς αναποτελεσματική στην ανάπτυξη των σχεδίων τους. "Ο CEO πρέπει να επανεκτιμήσει όλα τα μέλη της ομάδας στου για να κατανοήσει τις δυνατότητές τους σε αυτή τη νέα πραγματικότητα. Δυστυχώς, πρέπει να είσαι έτοιμη να δεις τον μεγαλύτερο επαγγελματικό «είδωλό» σου να σε απογοητεύει.
3.Ζει σε κατάσταση πανικού και θέλει να αλλάξει τα πάντα. Όταν μια επιχείρηση υψηλής απόδοσης αρχίσει να φθίνει, η φυσική αντίδραση είναι ο πανικός και αμέσως εξετάζεται η δυνατότητα αλλαγών. Σε περιόδους πανικού οι άνθρωποι θέλουν να κάνουν αλλαγές σε πράγματα, ανθρώπους και καταστάσεις που ίσως δεν χρειάζεται να γίνουν τη δεδομένη στιγμή. Φταίει ο πανικός τους που τους οδηγεί σε λάθος κατευθύνσεις.
Λύσεις:
1.Πήγαινε αργά για να φτάσεις γρήγορα.
Το στοιχείο "go slow" σημαίνει να μείνεις πίσω και να δεις από απόσταση τι συμβαίνει με ηρεμία (πριν ενεργήσεις ατομικά και ομαδικά). Η εστίαση σε όλα όσα προηγούνται είναι εξίσου σημαντική σε μια περίοδο άγχους. Δεν μπορείς να ξεπεράσεις το γεγονός αν δεν δεις τα πράγματα καθαρά!
2.Να είσαι εκείνη που «απορροφά»!
Οι δύσκολες περίοδοι απαιτούν από τους ηγέτες τους να είναι ήρεμοι, θετικοί, δυνατοί και να "απορροφούν" το στρες και τον πανικό στης ομάδα. Τη στιγμή που ένας CEO πανικοβάλλεται αυτόματα το γεγονός μεταφράζεται και σε χαμηλή απόδοση των εργαζομένων.
3.Να παραμένεις αφοσιωμένη στα γεγονότα και τα δεδομένα.
Οι διευθυντές πρέπει να διασφαλίζουν ότι η ομάδα συλλέγει τα δεδομένα από εξωτερικούς παράγοντες και τα φιλτράρει. Πρέπει να προσέχουν επίσης να μην επηρεάζονται από το επαγγελματικό περιβάλλον τους αλλά να χαράζουν τη στρατηγική τους με βάση την δική τους σκέψη και εκτίμηση.