Αυτές τις 10 δεξιότητες θα αναζητά κάθε εταιρεία μέσα στο 2020
Τα τελευταία χρόνια έχουν διαφοροποιηθεί σημαντικά οι δεξιότητες που απαιτούν οι επιχειρήσεις από τους εργαζόμενους.
Τα τελευταία χρόνια έχουν διαφοροποιηθεί σημαντικά οι δεξιότητες που απαιτούν οι επιχειρήσεις από τους εργαζόμενους. Πριν από 25 χρόνια η απουσία γνώσης χειρισμού ηλεκτρονικού υπολογιστή δεν έπαιζε κανέναν απολύτως ρόλο ώστε να βρει κάποιος μια θέση εργασίας. Σήμερα, είναι μια δεξιότητα που θεωρείται αυτονόητη.
Σε πέντε χρόνια από τώρα, το 35% των δεξιοτήτων που θεωρούνται ουσιαστικές σήμερα, θα θεωρούνται αυτονόητες, με άλλα χαρακτηριστικά να απαιτούνται πλέον, σύμφωνα με το Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ.
1.Γνώση ανάγνωσης δεδομένων
Τα δεδομένα έχουν καταστεί το σημαντικότερο πλεονέκτημα κάθε εταιρείας και θεωρούνται το «καύσιμο» της 4ης βιομηχανικής επανάστασης. Έτσι εταιρείες πρέπει να προσλαμβάνουν άτομα που γνωρίζουν πώς να διαβάζουν τα δεδομένα αλλά και που έχουν και τις ικανότητες να μετατρέπουν τα δεδομένα σε επιχειρηματική αξία.
2.Τεχνικές δεξιότητες
Οι τεχνικές δεξιότητες θα απαιτούνται από τους εργαζόμενους σε κάθε σχεδόν εργασία καθώς τα ψηφιακά εργαλεία χρησιμοποιούνται όλο και πιο συχνά. Τεχνητή νοημοσύνη, Internet of Things, εικονική και επαυξημένη πραγματικότητα, ρομποτική, blockchain και άλλα θα γίνουν μέρος της καθημερινής εμπειρίας κάθε εργαζόμενου.
3.Προσαρμοστικότητα και ευελιξία
Όσο πιο γρήγορα αλλάζει ο κόσμος, ο χρόνος ζωής των δεξιοτήτων μειώνεται συνεχώς. Γι' αυτό οι υπάλληλοι θα πρέπει να μαθαίνουν νέες δεξιότητες καθ’ όλη τη διάρκεια της σταδιοδρομίας τους και να ξέρουν ότι θα πρέπει να προσαρμόζονται σε κάθε αλλαγή.
4.Δημιουργικότητα
Ανεξάρτητα από το πόσες μηχανές λειτουργούν δίπλα μας, οι άνθρωποι εξακολουθούν να είναι καλύτεροι όσον αφορά στην δημιουργικότητα. Είναι σημαντικό να απασχολούνται δημιουργικοί άνθρωποι από εταιρείες για να επινοούν, να φαντάζονται νέα πράγματα και να ονειρεύονται ένα καλύτερο αύριο.
5.Συναισθηματική νοημοσύνη (EQ)
Οι εργαζόμενοι είναι επίσης καλύτεροι από τα μηχανήματα καθώς διαθέτουν συναισθηματική νοημοσύνη – την ικανότητά μας να γνωρίζουμε, να ελέγχουμε και να εκφράζουμε τα συναισθήματά μας και τα συναισθήματα των άλλων-. Αυτή η ικανότητα είναι σημαντική όσο υπάρχουν άνθρωποι στο εργατικό δυναμικό.
6.Πολιτιστική νοημοσύνη και πολυμορφία
Οι εταιρείες είναι ολοένα και πιο ποικίλες και οι αποτελεσματικοί εργαζόμενοι πρέπει να μπορούν να σέβονται τις διαφορές και να συνυπάρχουν με ανθρώπους διαφορετικής φυλής, θρησκείας, ηλικίας, φύλου ή σεξουαλικού προσανατολισμού. Επιπλέον, οι επιχειρήσεις λειτουργούν σε διεθνή σύνορα, κάτι που σημαίνει ότι είναι σημαντικό οι εργαζόμενοι να σέβονται άλλους πολιτισμούς, γλώσσες, πολιτικές και θρησκευτικές πεποιθήσεις.
7.Ηγετικές δεξιότητες
Οι ηγετικές δεξιότητες είναι πρωταρχικής σημασίας όχι μόνο για όσους βρίσκονται στο top Management μιας εταιρείας αλλά και για όλους τους εργαζόμενους. Στο μέλλον θα υπάρχουν περισσότερα άτομα που θα βρίσκονται σε θέσεις λήψης αποφάσεων, ανεξαρτήτως εάν θα ηγούνται ομάδες εργασίας ή ολόκληρα τμήματα.
8.Η κρίση και η λήψη πολύπλοκων αποφάσεων
Τα μηχανήματα ενδέχεται να είναι σε θέση να αναλύουν τα δεδομένα με ταχύτητα και σε βάθος που είναι αδύνατον να κάνουν οι άνθρωποι, αλλά πολλές αποφάσεις σχετικά με πώς πρέπει να αξιοποιούνται οι πληροφορίες που παρέχονται από τις μηχανές, πρέπει να γίνονται ακόμη από τους ανθρώπους. Όσοι λοιπόν, είναι σε θέση να αξιοποιούν τις πληροφορίες από τα δεδομένα, εξετάζοντας τον τρόπο με τον οποίο οι αποφάσεις μπορούν να επηρεάσουν την ευρύτερη κοινότητα, συμπεριλαμβανομένων των ηθικών επιπτώσεων, είναι απαραίτητοι για μία θέση στην εταιρεία.
9.Συνεργασία
Στην αναζήτηση εργαζομένων στην 4η βιομηχανική επανάσταση, οι εταιρείες θα δίνουν έμφαση σε δεξιότητες που είναι ανθρώπινες, όπως η συνεργασία και οι ισχυρές διαπροσωπικές δεξιότητες. Θα θέλουν εργαζόμενους οι οποίοι στην ομάδα τους θα μπορούν να αλληλεπιδρούν καλά με τους άλλους αλλά και να βοηθούν την επιχείρηση να προχωρά ομαδικά.
10. Κριτική σκέψη
Δεν υπάρχει έλλειψη πληροφοριών και δεδομένων, αλλά τα άτομα που έχουν την ικανότητα να διακρίνουν ποιες πληροφορίες είναι αξιόπιστες μέσα από το πλήθος των πληροφοριών – πολλές εκ των οποίων είναι παραπληροφόρηση – όπως τα fake news, η προπαγάνδα αλλά και άλλα, θα είναι σημαντικά για την επιτυχία μιας εταιρείας.