Blue beauty: τι είναι και πώς μπορεί να προστατεύσει τους ωκεανούς μας
Πρόκειται για το πιο πρόσφατο οικολογικό beauty trend.
Η τελευταία βιώσιμη τάση καλλυντικών ακούει στο όνομα «Μπλε ομορφιά». Τι είναι όμως αυτό το περίεργο trend και τι πρεσβεύει;
Πρόκειται για ένα trend όπου αγαπά τα καλλυντικά (και τα συστατικά) που δεν καταστρέφουν τους κοραλλιογενείς υφάλους και η συσκευασία τους παρέχει «μηδενικά απορρίμματα» για την προστασία του θαλάσσιου οικοσυστήματος. Βιώσιμα προϊόντα για τη βιομηχανία της ομορφιάς που, για εκείνους που δεν γνωρίζουν, είναι ένας από τους τομείς που κάνουν την μεγαλύτερη χρήση πλαστικών μίας χρήσης, και που οι επιπτώσεις τους στο περιβάλλον είναι τεράστιες (τρομακτικές θα έλεγε κανείς), ειδικά όσον αφορά το θαλάσσιο οικοσύστημα.
«Κάθε χρόνο, οκτώ εκατομμύρια τόνοι πλαστικών καταλήγουν στους ωκεανούς μας, επιπλέον των 150 εκατομμυρίων τόνων που ήδη εκτιμάται ότι πλέουν στις θάλασσες», λέει η Sarah Jay, δημιουργός του ντοκιμαντέρ Toxic Beauty (2019) και ιδρύτρια του All Earthlings ,ενός οργανισμού που αγωνίζεται για μεγαλύτερη διαφάνεια στην αλυσίδα εφοδιασμού καλλυντικών προϊόντων. Τα ντοκιμαντέρ, όπως αυτό της Jay, ευαισθητοποιούν τις εταιρίες για τις βλαβερές επιπτώσεις της βιομηχανίας της ομορφιάς που αυτές έχουν στο περιβάλλον, και παράλληλα αφυπνίζει τους καταναλωτές για την προτίμησή τους σε φιλικές προς το περιβάλλον μάρκες. Αυτή είναι η νέα τάση βιώσιμης ομορφιάς.
Από την πράσινη ομορφιά στην μπλε ομορφιά
Πιθανότατα έχεις ακούσει πολλές φορές για την «πράσινη ομορφιά», αλλά η μπλε ομορφιά είναι η τελευταία τάση που κυκλοφορεί στον χώρο της ομορφιάς. Εάν η πράσινη ομορφιά ασχολείται με την προστασία του περιβάλλοντος, το μπλε προσπαθεί ειδικότερα να καταλάβει πώς τα προϊόντα ομορφιάς μπορούν να βλάψουν τις θάλασσες και τους ωκεανούς μας, από πλαστικές συσκευασίες έως συστατικά επιβλαβή για το θαλάσσιο οικοσύστημα, περνώντας από όλα τα συστατικά που προέρχονται από τους ωκεανούς, όπως σκουαλένιο και φύκια. «Η πράσινη ομορφιά είναι συνέπεια ενός πιο οικολογικού τρόπου ζωής και περιλαμβάνει δράσεις όπως η υγιεινή διατροφή, η κομποστοποίηση, η ανακύκλωση και η αποφυγή της υπερβολικής χρήσης χημικών ουσιών», λέει η Melissa Hago, Αντιπρόεδρος στον κλάδο της ομορφιάς για την εταιρεία Fashion Snoops. «Αυτές οι αλλαγές στον τρόπο ζωής μας μάς οδήγησαν αναπόφευκτα να επιλέξουμε βιώσιμα προϊόντα, επομένως πιο φυσικά και "καθαρά", τα οποία προστατεύουν τόσο εμάς όσο και το περιβάλλον. Αρχίσαμε να μιλάμε για την μπλε ομορφιά στην Fashion Snoops πριν από 2 χρόνια, όταν αυξήθηκε η ανησυχία για το μέλλον των ωκεανών μας και οι καταναλωτές άρχισαν να καταλαβαίνουν ότι το πλαστικό βλάπτει το θαλάσσιο οικοσύστημα».
Το νέο κύμα των «μπλε brands»
Υπάρχουν πολλοί τρόποι με τους οποίους ;ένα brand μπορεί να επιλέξει να κάνει στροφή στο μπλε χρώμα για ένα καθαρότερο μέλλον, από τη δημιουργία εναλλακτικών λύσεων σε σχέση με τα θαλάσσια συστατικά έως την απαγόρευση της χρήσης επιβλαβών χημικών προϊόντων και προϊόντων, όπως μικροσφαιρών ή επικίνδυνων για κοραλλιογενείς υφάλους έως και ανακυκλώσιμες συσκευασίες.
Οι κίνδυνοι της «μπλε πλύσης»
Ενώ αυτά είναι όλα τα βήματα προς τη σωστή κατεύθυνση, η Jay προειδοποιεί για τους κινδύνους του «μπλε πλυσίματος». Ορισμένες μάρκες συνεργάζονται με οργανισμούς διατήρησης ωκεανών σε μια προσπάθεια να αντισταθμίσουν τον αντίκτυπό τους, αλλά όπως λέει η Jay «αυτό δεν είναι αρκετό». Το καλύτερο πράγμα που μπορεί να κάνει ένα brand για την υπεράσπιση των ωκεανών είναι «Να διαμορφώσει μια για πάντα προϊόντα μη τοξικών και πολλαπλών χρήσεων και να επιλέξει μια επαναχρησιμοποιούμενη συσκευασία». «Όλη η βιομηχανία πρέπει να αλλάξει τον τρόπο παραγωγής της», συνεχίζει ο Hago. «Βλέπουμε ότι υπάρχει όλο και περισσότερη καινοτομία σε σχέση με τα σκευάσματα, όπως η εξάλειψη των μικροσφαιρών από προϊόντα που προκαλούν λιγότερες ζημιές στην κοραλλιογενή ύφαλο και αντηλιακά με βάση τα ορυκτά. Αλλά αυτές είναι επιλογές που πρέπει να γίνουν από μικρές και μεγάλες εταιρείες και όχι μόνο από μερικές εξειδικευμένες μάρκες».