Ένα νέο βιβλίο γιορτάζει 7 δεκαετίες των θρυλικών καπέλων του Dior
«Μπορούμε να κρυφτούμε πίσω από ένα καπέλο, αλλά μας επιτρέπει επίσης να αποκαλυφθούμε μέσα σε μια στιγμή», δήλωσε η Maria Grazia Chiuri.
Η καλλιτεχνική διευθύντρια του οίκου Dior, Maria Grazia Chiuri, σπάνια βλέπει ένα καπέλο που δεν της αρέσει. Στην πραγματικότητα, μία από τις «υπογραφές» της στην θητεία της ως σχεδιάστρια του οίκου Dior, είναι η συνήθεια της να καλύπτει το κεφάλι σχεδόν κάθε γυναικείας εμφάνισης - κάτι που στην πραγματικότητα δίνει μια ισχυρή ώθηση στις πωλήσεις-.
Το όραμά της βρήκε πρόσφορο έδαφος με τη συνεργασία του Dior με τον Stephen Jones, ο οποίος συνεργάζεται με το γαλλικό οίκο μόδας από το 1996 και είναι γνώστης των αρχειακών θησαυρών της μάρκας. Ο Stephen Jones δημιούργησε λοιπόν μια έκδοση με τίτλο «Dior Hats», ένα βιβλίο που εκδόθηκε από τη Rizzoli New York.
Το βιβλίο περιλαμβάνει δημιουργίες από όλους τους καλλιτεχνικούς διευθυντές του οίκου, από τον ίδιο τον Christian Dior έως τους Yves Saint Laurent, Marc Bohan, Gianfranco Ferré, John Galliano, Raf Simons και τώρα την Chiuri, η οποία έχει αναβιώσει το πέπλο μπερέ ως δείγμα της γαλλικής κομψότητας. «Η μόδα δεν αφορά μόνο τα ρούχα, είναι κάτι πιο πέρα από αυτήν. Η μόδα αφορά την οικοδόμηση μιας ταυτότητας, και αυτό συμβαίνει με ρούχα αλλά και με αξεσουάρ που μπορούν να γίνουν αναγνωρίσιμα σημάδια, να έχουν υπογραφή», δήλωσε η Chiuri στο WWD. «Μου αρέσουν τα καπέλα και νομίζω ότι αυτό που φοράμε στο κεφάλι μας είναι πολύ σημαντικό, γιατί προβάλλει την έκφραση του προσώπου μας, ξεκινά την εμφάνισή μας στα μάτια κάποιου. Μπορούμε να κρυφτούμε πίσω από ένα καπέλο, αλλά μας επιτρέπει επίσης να αποκαλυφθούμε μέσα σε μια στιγμή», συνέχισε. «Τα καπέλα είναι η τελευταία πινελιά που συμπληρώνει μια εμφάνιση και εφιστά την προσοχή στο πρόσωπο, ρυθμίζοντας την συνολική λάμψη του. Γι 'αυτό θέλω τα καπέλα να είναι πάντα ένα αναγνωρίσιμο μέρος των συλλογών μου», εξήγησε η σχεδιάστρια.
Η γνώμη της συμπίπτει με τη γνώμη του ιδρυτή του οίκου, ο οποίος συμπεριέλαβε καπέλα σε κάθε μία από τις 22 συλλογές του από το 1947 έως το 1957. «Είναι ο καλύτερος τρόπος να εκφράσεις την προσωπικότητά σου», έγραψε ο Dior για το αγαπημένο του αξεσουάρ. Το βιβλίο , το οποίο κυκλοφορεί στις 3 Ιουνίου, σχεδιάστηκε αρχικά για να συμπέσει με μια έκθεση με το ίδιο θέμα στο Christian Dior Museum στο Granville της Νορμανδίας, επίσης υπό την καλλιτεχνική διεύθυνση του Jones, ο οποίος έχει επίσης συνεργαστεί με μάρκες όπως ο Marc Jacobs , Moschino και Thom Browne.
Το «Chapeaux Dior! Το Art of the Hat από τον Christian Dior έως τον Stephen Jones» είχε προγραμματιστεί να ξεκινήσει από τις 25 Απριλίου και να διαρκέσει έως την 1η Νοεμβρίου, αλλά αναβλήθηκε επ 'αόριστον λόγω της επιδημίας του κορονοϊού. Η έκθεση θα περιλαμβάνει περίπου 200 καπέλα μαζί με περίπου 30 φορέματα υψηλής ραπτικής, όπως το γκρι κοστούμι και το καπέλο που φορούσε η Carla Bruni-Sarkozy κατά την επίσκεψή της στο Λονδίνο τον Μάρτιο του 2008 ως πρώτη κυρία της Γαλλίας.
Εν τω μεταξύ, οι λάτρεις των καπέλων μπορούν να περιηγηθούν μέσα στις 240 σελίδες του βιβλίου, το οποίο περιλαμβάνει μια σειρά αποκλειστικών φωτογραφιών του Sοlve Sundsbο, μαζί με αρχειακές εικόνες κορυφαίων image-makers .
«Με τον Jones εξακολουθούμε να συνεργαζόμαστε ως ίσοι και η σχέση μας διέπεται από αμοιβαίο σεβασμό και ο θαυμασμό», πρόσθεσε η Chiuri. «Καταφέρνει να ερμηνεύει τέλεια τις ιδέες μου κάθε φορά και νιώθω δικαιωμένη στην πίστη που έχω στο όραμά του καθώς αποτυπώνει τέλεια το πνεύμα της συλλογής».