32 μεγάλοι Οίκοι Μόδας βοηθούν στον αγώνα για τη σωτηρία του πλανήτη
Δες ποιοι είναι αυτοί οι Οίκοι Μόδας και γιατί το κάνουν...
Η σύνοδος των G7 στο Μπιαρίτς της Γαλλίας μπορεί να ολοκληρώθηκε, αλλά ο αντίκτυπος των όσων «μπήκαν στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων» και αποφασίστηκαν ανάμεσα στους ηγέτες των πιο ισχυρών χωρών του κόσμου, είναι ακόμα θέμα προς συζήτηση ακόμα και σε ό,τι αφορά τον χώρο της μόδας. Γιατί η κλιματική αλλαγή δεν μπορεί να είναι κάτι που αφήνει αδιάφορη μία από τις πιο μεγάλες και επικερδείς παγκόσμιες οικονομίες, την fashion industry. Κατόπιν αιτήματος του προέδρου της Γαλλίας, Emmanuel Macron, 32 Οίκοι μόδας υπέγραψαν ένα νέο σύμφωνο βιωσιμότητας.
Νωρίτερα φέτος, ένας από τα πιο γνωστά, Γαλλικά, fashion labels, o Saint Laurent, δέχθηκε καταγγελίες για παραβίαση των περιβαλλοντικών κανονισμών, αφού παρουσίασε την ανδρική συλλογή του για τη σεζόν S/S20 σε μια παραλία στο Malibu όπου και δημιούργησε ένα διάδρομο, τον οποίο οι ντόπιοι ισχυρίστηκαν ότι έφθειρε το εύθραυστο οικοσύστημα της περιοχής. Στο στόχαστρο βρέθηκε και ο βρετανικός Οίκος Μόδας, Burberry, επειδή έκαψε εμπορεύματα αξίας εκατομμυρίων που είχε στις αποθήκες τους από προηγούμενα έτη.
Ο Ralph Lauren στο τέλος του fashion show του (photo credit: AP Images)
Ο πρόεδρος της Kering, François-Henri Pinault, δήλωσε ότι «η μόδα είναι μία από τις πιο "επιδραστικές" βιομηχανίες και επομένως πρέπει να μπορεί να διαδραματίσει κεντρικό ρόλο στην καθοδήγηση του κόσμου και της στροφής του προς μια πιο οικολογική και ηθικά σωστή προς το περιβάλλον, πραγματικότητα».
Fashion show του Οίκου Prada (photo credit: AP Images)
Με βάση αυτήν την αρχή 32 από τα πιο γνωστά brands του πλανήτη δεσμεύτηκαν να βάλουν στο επίκεντρο της γραμμής παραγωγής τους την διάσωση του περιβάλλοντος. Το σύμφωνο έχει τρεις πυλώνες: το κλίμα, τους ωκεανούς και τη βιοποικιλότητα. Αποσκοπεί στην εξάλειψη των εκπομπών αερίων θερμοκηπίου έως το 2050, στη μείωση της χρήσης πλαστικών μιας χρήσεως έως το 2030 και στην κατάργηση των συνθετικών υλικών από μικρό ίνες που δεν βιοδιασπώνται . Στόχος είναι αυτά να αντικατασταθούν από υλικά που δεν έχουν επιπτώσεις στο οικοσύστημα. Κάθε εταιρεία από αυτές που θα δεις στην παρακάτω λίστα έχει θέσει τους δικούς της στόχους, σε ό,τι αφορά την επίτευξη των παραπάνω δεσμεύσεων, με την ελπίδα ότι θα τους πετύχει άμεσα και θα περιορίσει έτσι την υπερθέρμανση του πλανήτη μέσα στα επόμενα 30 χρόνια. Γιατί η μόδας δεν οφείλει μόνο να κάνει τον κόσμο μας πιο όμορφο, αλλά και να τον φροντίζει με όλα τα μέσα που διαθέτει.
Η αναλυτική λίστα:
• Adidas
• Bestseller
• Burberry
• Capri Holdings Limited
• Carrefour
• Chanel
• Ermenegildo Zegna
• Everybody & Everyone
• Fashion3
• Fung Group
• Galeries Lafayette
• Gap Inc.
• Giorgio Armani
• H&m Group
• Hermes
• Inditex
• Karl Lagerfeld
• Kering
• La Redoute
• Matchesfashion.com
• Moncler
• Nike
• Nordstrom
• Prada Group
• Puma
• Pvh Corp.
• Ralph Lauren
• Ruyi
• Salvatore Ferragamo
• Selfridges Group
• Stella Mccartney
• Tapestry